Άρθρο - πρόταση του απερχόμενου Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας Ηλία Θεοδωρίδη

Το ζήτημα της μεταφοράς μαθητών, που είχε αναλάβει η πολιτεία, από τον τόπο διαμονής τους στα σχολεία που φοιτούν προέκυψε εξαιτίας πολλών παραγόντων, οι σπουδαιότεροι των οποίων είναι:

  • Ο συνεχώς μειούμενος αριθμός μαθητών στην Α’ βάθμια & Β’ βάθμια εκπαίδευση στα χωριά και τις μικρές κωμοπόλεις λόγω της ερήμωσης της υπαίθρου, με το διαρκές μέχρι προ πενταετίας ρεύμα αστυφιλίας και το χαμηλό δείκτη γεννήσεων που οδήγησαν στη συνένωση των σχολείων.
  • Η χαμηλή ποιότητα της εκπαίδευσης,
  • Το υψηλό δημοσιονομικό κόστος,
  • Η προβληματική διαδικασία κοινωνικοποίησης των παιδιών.

Η ίδια όμως η μεταφορά μαθητών εγείρει πολλά και σημαντικά ζητήματα όπως αυτά της ασφάλειας, της ποιότητας της μεταφοράς, του χαμένου χρόνου, της διασποράς των μεταφορικών μέσων (κτελ, ταξί, οχήματα ιδιωτών), της συνεύρεσης καθημερινά των μαθητών με διαφορετικό ταξιδιωτικό κοινό.

Γνωρίζουμε επίσης τη διαφθορά που αναπτύχθηκε στη διαχείριση των χρημάτων για το σκοπό, αυτό που είχε ως αποτέλεσμα να διογκώσει τη δαπάνη που επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό στο δυσθεώρητο ποσό των 300.000.000 ευρώ. Με αποτέλεσμα να παρέχονται υπηρεσίες με ανεξέλεγκτα υψηλό κόστος και χαμηλή ποιότητα.

Έτσι, για την αντιμετώπιση του ζητήματος της μεταφοράς μαθητών, που για τους λόγους που προανέφερα δεν συνιστά παροχή υπηρεσίας προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους αλλά μια προβληματική διευθέτηση «αλλά ελληνικά» προτείνω μια ριζικά διαφορετική διαχείριση με την απόδοση της συγκεκριμένης αρμοδιότητας στους Δήμους.

Με δεδομένη την αναγκαιότητα της συνένωσης των σχολείων εξαιτίας της νέας πραγματικότητας που διαμορφώθηκε στη χώρα, η μεταφορά της αρμοδιότητας στους Δήμους εξασφαλίζει μια σειρά σοβαρών πλεονεκτημάτων:

  1. Ενιαία υπηρεσία μεταφοράς μαθητών με τη δημιουργία δημοτικών οργανισμών ειδικού σκοπού.
  2. Δημιουργία ενός στόλου οχημάτων μεγάλο μέρος των οποίων ήδη διαθέτουν οι δήμοι από την οργάνωση της «Ολυμπιάδας».
  3. Πρόσληψη 4.000 οδηγών ώστε αντίστοιχος αριθμός οικογενειών να αποκτήσει εισόδημα από μια παραγωγική και ωφέλιμη κοινωνικά εργασία.
  4. Εξασφάλιση όλων των όρων ασφαλούς και ποιοτικής μεταφοράς των μαθητών με ταυτόχρονη άρση όλων των αρνητικών επιπτώσεων που προαναφέραμε
  5. Μείωση του δημοσιονομικού κόστους σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% συνυπολογιζόμενων όλων των δαπανών αγοράς και συντήρησης του στόλου και του μισθολογικού κόστους λειτουργίας των οργανισμών.

Η μεταφορά μαθητών στα σχολεία αποτελεί ύψιστη δημόσια πολιτική ευθύνη για την κυβέρνηση και κορυφαίο τομέα άσκησης κοινωνικής πολιτικής για τους Δήμους της χώρας.

 

Ο δικτυακός τόπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της πλοήγησή σας